Wikia

Reeks 9 is de reeks die voor het eerst werd uitgezonden tussen 28 november 1998 en 20 februari 1999. In totaal telt deze reeks 13 afleveringen. Het is de eerste reeks waarin Jakob Beks te zien is als hoofdpersonage Bernard Theofiel Waterslaeghers (BTW).

Info Edit

  • Producenten: Bruno Raes en Marc Scheers
  • Scenaristen: René Swartenbroekx, Koen Vermeiren, Wout Thielemans, Bart Cooreman, Jan Bergmans, Gerrie Van Rompaey en Anton Klee
  • Regisseurs: Stef Desmyter
  • Uitzenddatum: 28 november 1998 tot 20 februari 1999

Verhaallijnen Edit

  • Nadat DDT in de gevangenis vloog wegens fraude, probeert zijn moeder de garage te verkopen. Boma en Bieke zijn kandidaat-kopers. Nu DDT in de gevangenis zit, is Doortje werkloos. We maken kennis met BTW.
  • Voor de inrichting van zijn restaurant doet BTW een beroep op Xavier en Marc. BTW opent zijn restaurant Bij Mij.
  • Pol raakt geblesseerd. Hij vervangt Xavier als trainer. Xavier wordt opnieuw keeper en Marc wordt spits. Carmen is het er niet mee eens dat Xavier geen trainer meer is. Ze trekt tijdelijk bij BTW in om F.C. De Kampioenen de duvel aan te doen.
  • Boma krijgt bezoek van zijn jongere zus Bertha. BTW ziet in haar de vrouw van zijn leven.
  • Boma denkt dat de koning een levering worsten persoonlijk komt ophalen en bereidt feestelijkheden voor. BTW organiseert een royal lunch in zijn restaurant.
  • Pascale maakt het uit met Boma. BTW lijkt geïnteresseerd te zijn in Pascale, maar ook in Bieke.
  • Pascale heeft een nieuwe vriend: een echte baron. Ze wil niet dat hij ziet dat ze in een ordinair café woont en inviteert hem bij Boma.
  • Doortje volgt een assertiviteitscursus bij therapeute Truus Pinckers, de ex van BTW. BTW en Pinckers maken plannen om te hertrouwen.
  • Boma wordt afgezet als sponsor nadat hij inging op een poging tot omkoping. BTW wordt tijdelijk de nieuwe sponsor. Boma lijkt het zich erg hard aan te trekken dat hij geen deel meer uitmaakt van F.C. De Kampioenen. Zo erg dat de Kampioenen denken dat hij zelfmoordplannen heeft.
  • Eddy Wally komt zingen in het restaurant van BTW. Wanneer hij echter niet komt opdagen moet Xavier hem vervangen.
  • F.C. De Kampioenen gaan op survival. BTW wordt door de vrouwen meegestuurd als begeleider.
  • Doortje zoekt werk.
  • Carmen hoort een gesprek tussen Boma en kolonel Vandesijpe en denkt dat de Boma Vleesindustrie NV failliet gaat na een vernietigend artikel van Bieke in Publi-Time. Bieke biedt gratis haar diensten aan. Wat ze echter niet weet, is dat het om de Pussycat ging, en niet over de Boma Vleesindustrie NV.

Personages Edit

Hoofdpersonages Edit

Nevenpersonages Edit

Gastpersonages Edit

  • Sjarel Branckaerts als André Van Roost
  • Monika Dumon als vrouw in restaurant van BTW: "Bij Mij"
  • Hans De Munter als man in restaurant van BTW: "Bij Mij"
  • Pussycat-meisje in restaurant van BTW: "Bij Mij" (naam wordt niet vermeld)
  • Koppel in restaurant van BTW: "Bij Mij" (namen worden niet vermeld)
  • Benny D'Haeseleer als trainer van de tegenploeg
  • Griet Stevens als Bambi
  • Johan De Paepe als scheidsrechter
  • Jan Van Looveren als keeper
  • Luc Springuel als Albert De Koning
  • Peter Rouffaer als baron Jean-Claude Philippe de La Vrillière
  • Rudi Delhem als Valère Vandervleet
  • Eddy Wally als Eddy Wally
  • Vicky Florus als Françoise Framboise
  • Reinhilde Van Driel als escortemeisje Trixie
  • Saskia Debaere als Angelique De Coster
  • Rudy Morren als Pussycatbaas Johnny

Afleveringen Edit