Wikia

Reeks 20 is de reeks die voor het eerst werd uitgezonden tussen 19 december 2009 en 20 maart 2010. In totaal telt deze reeks 13 afleveringen. Vanaf deze reeks wordt Machteld Timmermans die de rol van Goedele Decocq speelt, een hoofdpersonage. Tevens maakt Niels Destadsbader die de rol van Ronald 'Ronaldinho' Decocq speelt, zijn intrede in de serie, en wordt ook een hoofdpersonage.

Info Edit

  • Producenten: Rik Stallaerts
  • Scenaristen: Knarf Van Pellecom, Carmino D'haene, Wout Thielemans onder het pseudoniem van Simon Pieters en Bart Cooreman
  • Regisseurs: Johan Gevers, Ivo Chiang en Raf Coppens
  • Uitzenddatum: 19 december 2009 tot 20 maart 2010

Verhaallijnen Edit

  • Boma en Goedele zijn nog steeds een koppel. Goedele maakt kennis met alle andere Kampioenen. Deze ontmoetingen verlopen nogal stroef, waardoor Goedele overweegt om van Boma weg te gaan. Doortje en Pol kopen een nieuw huis, dat nog compleet niet afgewerkt is. Fernand maakt er de situatie alleen maar erger op met zijn opknapwerken.
  • Pol wordt ontslagen als trainer na beledigingen aan het adres van Boma en Goedele. Maurice volgt hem op, maar die begint erg op Oscar Crucke te lijken. Pol wordt aanvaard als speler bij F.C. De Schellekens. Zo wil hij zich wreken op de Kampioenen. Paulien begint te brabbelen. Er ontstaat een strijd tussen Bieke en Marc over haar eerste woordje: Mama of papa?
  • Pol wil stoppen als trainer, maar besluit te blijven als blijkt dat F.C. De Kampioenen een benefietmatch mogen spelen tegen de Rode Duivels. Ronald 'Ronaldinho' Decocq, de zoon van Goedele, komt bij F.C. De Kampioenen voetballen. Hij is gepassioneerd door sambavoetbal, maar speelt vaak nogal egoïstisch. Boma kan het goed vinden met zijn stiefzoon, zeker wanneer blijkt dat ze beiden dezelfde interesses hebben: Voetbal en vrouwen.
  • Pol wordt buitengezet door Doortje als hij voor veel geld een truitje van Johan Cruijff blijkt gekocht te hebben. Doortje papt aan met de nieuwste aanwinst van het kerkkoor, Nicolas, om Pol jaloers te maken. Pol wil haar hart terug veroveren.
  • Fernand ontdekt dat een deel van het voetbalveld eigenlijk landbouwgrond is en begint erop te tuinieren. Boma wil zijn kennis bijschaven om zo indruk te maken op Goedele. Marc moet hem daarbij helpen.
  • Carmen koopt van alles bij Teleshopping. Xavier wil dat ze spaarzamer wordt, maar Carmen koopt toch nog snel een kleine sauna. Pascale en Ma Vertongen willen hun kleindochter Paulien paaien met cadeautjes. Dit tot grote tegenzin van Bieke en Marc.
  • Fernand overtuigt Doortjes koorcollega Nicolas om voluit voor Doortje te gaan. Pol krijgt bezoek van Mathieu, een collega uit Ouagadougou, die hen uitnodigt om nog eens naar Burkina Faso te komen. Ronald speelt zijn agenda kwijt en weet daardoor niet meer met welk meisje hij afgesproken heeft. Marc moet hem helpen. Uiteraard loopt alles in het honderd.
  • Carmen neemt ontslag als poetsvrouw na een ruzie met Goedele. Ze wordt teleoperator en valt de andere Kampioenen lastig met haar verkoopspraatjes voor alarmsystemen. Ronald is jarig. Boma wil een Braziliaanse fuif geven in de Pussycat, maar Goedele plant op hetzelfde moment een klein feestje bij Boma thuis. Boma en Ronald doen er alles aan om naar de Pussycat te kunnen.
  • Doortje wil soliste worden van het koor, maar de dirigent laat zich overtuigen door het wulpse uiterlijk van Carmen. Carmen heeft echter helemaal geen klassiek zangtalent. Bieke ontdekt thuis in een Libelle een enquête over "de ideale vrouw" en denkt dat Marc haar helemaal niet meer ziet zitten. Met de hulp van dokter Helga Botermans probeert ze haar relatie te redden, echter hebben haar adviezen niet echt het gewenste effect.
  • Nadat Goedele een boek gepubliceerd heeft, wil Boma zijn biografie op de markt brengen. Marc moet hem helpen, maar door Marcs vraagstelling begint Boma te denken dat hij in zijn leven helemaal niets bereikt heeft.
  • Ronald wordt verliefd op Julie, de dochter van Jean-Luc Grootjans. Dit is dik tegen de zin van de andere Kampioenen, die er alles aan doen om de twee uit elkaar te krijgen. Biekes nieuwe baas, Alex, wil haar in zijn bed krijgen onder de bedreiging met ontslag. Bieke en Marc bedenken een plan om Alex een hak te zetten.
  • Fernand is kwaad op Goedele en wil haar relatie met Boma in het gedrang brengen. Hij stuurt zijn nicht Sandrine op Boma af om hem te verleiden. Boma heeft ondertussen een afspraak met journaliste Sylvie. Maurice heeft dan weer een afspraak met de vertegenwoordigster van een hotelketen, Sabine, voor de verkoop van zijn kasteel. De mannen verwisselen Sandrine, Sylvie en Sabine.
  • Dimitri De Tremmerie (DDT) zit nog altijd in de gevangenis nadat hij gearresteerd werd voor het verduisteren van één miljard Belgische frank in belastingen. Na vijf jaar had hij moeten vrijkomen, maar tijdens zijn verblijf heeft hij zo veel mispeuterd dat zijn straf steeds verlengd werd. DDT is in al die jaren nog niks veranderd. Hij haat de Kampioenen nog altijd, is nog steeds verliefd op Doortje en doet nog altijd alles om aan geld te raken. Wanneer Maurice en Marc als gemeentepersoneel moeten inspringen voor de stakende cipiers laten zij hem per ongeluk ontsnappen. DDT denkt op dat moment maar aan twee dingen: Wraak nemen op de Kampioenen en zijn verborgen voorraad zwart geld opnieuw in handen krijgen. Wanneer hij Fernand ontmoet op de plaats waar vroeger DDT's garage stond, sluiten de twee een monsterverbond om de Kampioenen eens en voor altijd uit te schakelen. Ze willen Boma in de gevangenis laten belanden door hem te laten beschuldigen van drugssmokkel.

Personages Edit

Hoofdpersonages Edit

Nevenpersonages Edit

Gastpersonages Edit

  • Walter Quartier als notaris
  • Gunter Reniers als Jan
  • Bianca Vanhaverbeke als An
  • Agent (naam wordt niet vermeld)
  • Melvin Klooster als leverancier
  • Hans Vanhamel als voorzitter De Rode Modderduivels
  • BTW-inspectrice (naam wordt niet vermeld)
  • Muzikanten (namen worden niet vermeld)
  • Frans Van der Aa als professor Christophe Van Hemelrijk
  • Erik Van Herreweghe als Mathieu
  • Liesbeth De Wolf als Caro
  • Debbie Crommelinck als Tessa
  • François Kanyanihanda als Ashun
  • Daniel Tuyizere als Baakir
  • Clara Cleymans als Fien
  • Danny Timmermans als Danny
  • Mark Verstraete als dirigent Wolfgang
  • Griet Debacker als Karen
  • Tylaine Van den Broeck als pianiste
  • Barbara Ceuleers als dirigente Adelheid Hermans
  • Luk De Koninck als uitgever Verberk
  • Steve Beirnaert als advocaat De Nul
  • Margot De Ridder als Julie Grootjans
  • Robert De la Haye als Alex
  • Lien Wildemeersch als Katleen
  • Katrien De Becker als Sandrine Costermans
  • Leen Dendievel als journaliste Sylvie
  • Gisèle Smets als Sabine Schreurs
  • Jacques Vermeire als Dimitri De Tremmerie (DDT)
  • Norman Baert als Vuil Jeanke

Afleveringen Edit