Wikia

Reeks 19 is de reeks die voor het eerst werd uitgezonden tussen 13 december 2008 en 7 maart 2009. In totaal telt deze reeks 13 afleveringen. In de twee laatste afleveringen van deze reeks doet Machteld Timmermans als Goedele Decocq haar intrede in de serie. In die twee afleveringen is ze nog een gastpersonage. Vanaf reeks 20 werd zij een hoofdpersonage.

Info Edit

  • Producenten: Rik Stallaerts
  • Scenaristen: Bart Cooreman, Wout Thielemans, Rudy Morren, Knarf Van Pellecom en Carmino D'haene
  • Regisseurs: Johan Gevers
  • Uitzenddatum: 13 december 2008 tot 7 maart 2009

Verhaallijnen Edit

  • De Boma Vleesindustrie zit in de problemen. Boma wil deelnemen aan een handelsmissie naar Japan en lanceert daartoe een nieuwe worst: Boma-Sushi. Boma maakt echter een slechte indruk tijdens de screening en mag niet mee naar Japan. Maurice moet het tij proberen te keren. Het zint Bieke niet dat Pascale en Marc Paulien de hele tijd voor zich opeisen. Bieke en Marc kampen met plaatsgebrek in de loft nu ze een kindje hebben. Marc vindt een oplossing voor dit probleem. Er blijkt zich een dichtgemetselde zolderkamer naast de loft te bevinden, die dienst kan doen als kamer voor Paulien.
  • Carmen wil Xavier, die enkele dagen van huis is voor een legeropdracht, bij zijn thuiskomst verrassen met een paaldansact. De lessen lopen niet van een leien dakje. Er ontstaat ook een misverstand: Fernand denkt dat Maurice, die de danspaal in de slaapkamer van Carmen ging installeren, met haar naar bed is geweest. Marc is op zoek naar nieuw werk en besluit om deejay te worden.
  • Xavier wil parttime gaan werken bij het leger, tegen de zin van Carmen. Ze is bang dat minder loon ervoor zal zorgen dat niet meer in haar behoeften voorzien kan worden. Pascale en Maurice besluiten om café De Kampioen een extra dag in de week te sluiten om meer tijd voor zichzelf te hebben. Ze willen een avond in de week aan volksdansen doen, met hun vrienden Heidi en Peter. De andere Kampioenen willen niet dat café De Kampioen nog een dag gesloten wordt. Xavier moet van Carmen een andere parttime job zoeken: Hij wordt, tot zijn grote plezier, mede-uitbater van café De Kampioen. Paulien houdt Bieke en Marc 's nachts wakker. Doortje en Pol bieden aan om Paulien een nachtje op te vangen, zodat Bieke en Marc nachtrust kunnen inhalen.
  • Marc begint aan zijn nieuwe job als consultant. Hij wordt ingehuurd door Jean-Luc Grootjans. Boma ziet dat die daardoor succes krijgt en wil Marc ook inhuren. Doortje wordt alternatieve therapeute. Haar klanten hebben echter vreemde ideeën over haar therapieën.
  • Pauliens doopfeest wordt georganiseerd door Pascale, die helemaal los gaat om indruk te maken op Madeleine. Dit tot wanhoop van Bieke die helemaal geen groot doopfeest wil. Alles loopt echter in het honderd, door de schuld van een dronken Doortje, een incontinente Nero die op een antieke zetel plast, een instortende tent en oplichterij van Fernand. De kapper verknoeit het kapsel van Carmen. De situatie wordt nog erger wanneer Carmen haar haar wil kammen, en ze de borstel er niet meer uit krijgt.
  • Carmen en Doortje willen dat hun echtgenoten "nieuwe mannen" worden. Deze situatie blijkt echter niet ideaal. Fernand is het beu om eenzaam te zijn. Hij prijst zichzelf als echtgenoot aan op Radio Hallo. Een zekere Martje reageert op dit bericht. Wanneer ze Fernands kindjes wil zien, geraakt hij in de problemen.
  • Fernand veinst een rugblessure in de hoop dat de Kampioenen hem zullen helpen om een nieuwe, grote lading goederen in het atelier op te slaan. Xavier hangt de ganse tijd in het café uit. Pascale en Carmen vinden dat hij overdrijft. Pascale vreest dat Xavier verliefd op haar geworden is, nu hij zoveel tijd in haar buurt doorbrengt.
  • Fernand verkoopt Marc een oude pony (Tony) als "huisdier" voor Paulien, tot ergernis van Bieke. Als blijkt dat Tony mascotte kan worden van een paardenpension en Fernand daarvoor geld denkt te kunnen te krijgen wil hij de pony absoluut terugkrijgen. Doortje wil niet dat Pol nog nabesprekingen houdt op café. Pol is het daar niet mee eens en doet er alles aan om Doortje van gedacht te doen veranderen. Uiteindelijk grijpt hij zelfs naar (aangelengde) drank.
  • Doortje en Pol worden uit hun appartement gezet. Ze gaan op zoek naar een nieuwe woonst. Wanneer ze niet meteen iets vinden, zijn ze verplicht om hulp van Fernand te aanvaarden. Marc krijgt een werkstraf voor een verkeersovertreding. Hij gaat aan de slag op het gemeentehuis, waar hij meerder ongelukken veroorzaakt, tot wanhoop van Maurice.
  • Doortje en Pol krijgen bezoek van Marie-Josée Sanou, het Plan Internationalkind van Pol. Na een misverstand verlaat Doortje de caravan. Ze krijgt veel kleine ongelukjes en denkt dat ze vervloekt is door de Afrikaanse Marie-Josée. Fernand wil haar, tegen betaling, helpen. Xavier wordt na een grote blunder ontslagen door Pascale. Hij en Marc sluiten zich aan bij de lokale brandweer. Maurice leidt hen op.
  • Boma wil dat er een straat naar hem genoemd wordt (de Balthasar Boma Boulevard), nadat hij vernam dat Jean-Luc Grootjans een plein krijgt dat naar hem vernoemd zal worden. Marc, die de commissie die beslist over de straatnamen moet voorzitten, moet Boma daarbij helpen. Bieke maakt misbruik van Pascale als babysit voor Paulien.
  • Boma heeft een nieuwe uitdaging nodig. Hij wil ingaan op het aanbod van zijn zus Bertha om in Canada een kwekerij van rendieren uit te baten. De andere Kampioenen zijn tegen dit plan, want Boma wil het veld verkopen als hij vertrekt. Ze willen Boma in België houden door voor hem een echtgenote te zoeken via de wedstrijd "Worstenboer zoekt vrouw" op Radio Hallo. 3 kandidates strijden om de titel van "mevrouw Boma".
  • Marcs Bolleke is versleten. Bieke wil een nieuwe, ruimere auto, tegen de zin van Marc. Boma blijft pogingen ondernemen om Goedele te veroveren. Fernand wil voorkomen dat de twee een relatie krijgen en dat Boma bijgevolg in België blijft. Hij wil laten uitschijnen dat Boma Goedele stalkt.

Personages Edit

Hoofdpersonages Edit

Nevenpersonages Edit

Gastpersonages Edit

  • Ivo Chiang als Akyo Yamamoto
  • Isabel Leybaert als baliebediende
  • Joris Van Dael als veiligheidsagent
  • Kevin Major als stem van de radio (naam wordt niet vermeld)
  • Karine Vandaele als lesgeefster
  • Lieve Vercauteren als jonge vrouw die gaat trouwen
  • Steve Geerts als jonge man die gaat trouwen
  • Anton Cogen als meneer Fierens
  • Lisette Mertens als Yvonneke
  • Anne Menière als directrice
  • Heidi
  • Peter
  • Sofie Mora als Mimi
  • Dirk Dillen als vakbondsman
  • Ben Van Hoof als Ignace Janssens
  • Brik Van Dyck als veiligheidsagent
  • Karin Tanghe als Martje
  • Ellen Van Cutsem als Charlotje
  • Robbe De Hert als man in cinema
  • Debby Pfaff als Debby Pfaff
  • Lyndsey Pfaff als Lyndsey Pfaff
  • Theo Van Baarle als dokter
  • Bart Schollaert als klant in winkel van Fernand
  • Kevin Agten als klant in de winkel van Fernand
  • Daniël Bruyland als Lucien
  • Jos Geens als Gerard Deprez
  • Tony, de Pony
  • Ingrid De Vos als Trees Verhoeven
  • Herman Boets als deurwaarder Schillemans
  • Aannemer (naam wordt niet vermeld)
  • Jos Dom als rechter
  • Erik Liekens als openbaar aanklager
  • "3 biggetjes" (namen worden niet vermeld)
  • Vrouw in gemeentehuis die nat wordt (naam wordt niet vermeld)
  • Koppel in café De Kampioen
  • Daisy Thys als Griselda
  • Tatyana Beloy als Marie-Josée Sanou
  • Ben Van Ostade als Kapitein Pieter Deleeuw
  • Gerd De Ley als Hendrickx
  • Roger Baum als Leysen
  • Machteld Timmermans als Goedele Decocq
  • Jonge vrouw (nummer 31) die "mevrouw Boma" wil worden (naam wordt niet vermeld)
  • Reinhilde Van Driel als Annick Cardoen
  • Helga Van der Heyden als Miranda Stevens
  • Volslanke vrouw (nummer 23) die "mevrouw Boma" wil worden en miss-asperge geweest is (naam wordt niet vermeld)
  • Nele Bauwens als Ramona Snelders
  • Peter Van Parijs als Renzo
  • David Michiels als garagist

Afleveringen Edit