Wikia

Reeks 18 is de reeks die voor het eerst werd uitgezonden tussen 15 december 2007 en 8 maart 2008. In totaal telt deze reeks 13 afleveringen. Het is tevens de laatste reeks waarin het personage Billie Coppens te zien is in de serie.

Info Edit

  • Producenten: Rik Stallaerts
  • Scenaristen: Bart Cooreman, Knarf Van Pellecom, An Swartenbroekx, Rudy Morren en Wout Thielemans
  • Regisseurs: Louis Welters, Johan Gevers
  • Uitzenddatum: 15 december 2007 tot 8 maart 2008

Verhaallijnen Edit

  • De moeder van Maurice is overleden. Haar urne staat in het huis van Pascale en Maurice. Maurice regelt de verkoop van zijn ouderlijk huis. Pascale ontdekt tussen de spullen van maman dat ze een kasteel bezat. Ze waant zich een echte hofdame en kijkt neer op de andere Kampioenen. Ze wil ook niet meer in café De Kampioen staan waardoor Boma op zoek moet naar een nieuwe cafébazin. Hij neemt een zekere Zohra aan.
  • Bieke is zwanger maar zij en Marc willen het nieuws nog niet bekendmaken. Carmen wil absoluut ontdekken wat de twee verborgen houden. Door een misverstand denkt Carmen dat Gino, de dokter van Bieke, de vader is van het kind.
  • Er wordt gezocht naar een kerstman voor de middenstandsbond omdat Jean-Luc Grootjans zijn been gebroken heeft bij het skiën. De gemeente geeft een subsidie aan de vereniging die de kerstman levert. De Kampioenen willen deze subsidie in de wacht slepen, maar ook Fernand waagt zijn kans. Hiertoe richt hij zijn eigen vereniging op: Zondag Duivendag. Doortje is de gebreken van het appartement beu en gaat op zoek naar een huis. Pol is hier echter niet voor te vinden.
  • Radio Hallo brandt af door de schuld van Marc. Boma, die in alle stilte een nieuwe radiostudio heeft laten bouwen, ontslaat Marc. Marc gaat op zoek naar een job bij een andere radiozender. Zo belandt hij bij de VRT waar hij de boel op stelten zet bij Evy Gruyaert, Katja Retsin en Frank Deboosere. Uiteindelijk wordt hij aangenomen bij Radio Figaro van Jean-Luc Grootjans.
  • Maurice heeft het moeilijk na de dood van zijn moeder. Pascale daarentegen ziet het leven weer beter tegemoet. Pascale en Maurice worden uitgenodigd door Madeleine om naar de paardenrennen in Oostende te gaan. Maurice heeft daar geen zin in. Carmen daarentegen wil met alle geweld ook naar de wedstrijd.
  • F.C. De Kampioenen winnen een prijs voor fair-play: Een gastronomisch weekend voor twee. Een quiz bepaalt wie de prijs krijgt. Fernand profiteert van de situatie om geld te verdienen. Carmen wil deelnemen aan een wedstrijd doggy-dance. Nero is daar echter niet toe in staat. Carmen wil deelnemen met een andere hond.
  • Billie wil samen met een paar vrienden een huis huren in de stad, tegen de zin van Doortje. Doortje wil toestemming geven, als Billie kan bewijzen dat hij zelfstandig genoeg is. De Kampioenen helpen Billie. Fernand wil munt slaan uit Doortjes zoektocht naar een kot, maar zijn plan mislukt.
  • Bij een wedstrijd van Radio Hallo moeten de luisteraars een geluid raden. Carmen, Pol en Fernand willen van Marc te weten komen wat het geluid is. Doortje wordt door Boma ontslagen omdat ze de ganse tijd bij Billie rondhangt. Bieke en Billie beramen een plan.
  • Doortje en Pol kijken uit naar een ruimere woning, maar Pol wil 750 euro verspillen aan een voetbalticket. Als hij de clubkas moet bewaren, wordt de verleiding te groot. Fernand verdenkt de Kampioenen van diefstal. Door zijn wraakpoging zorgt hij ervoor dat Pol in de problemen komt. Marc wordt aangesteld tot materiaalmeester van de club. Fernand maakt daar gebruik van om de Kampioenen te pesten. Maurice verveelt zich en werkt de Kampioenen op de zenuwen. Zo laat hij bijvoorbeeld de microgolfoven ontploffen of valt hij mensen lastig met verhalen over de voortplanting bij slakken en palingen.
  • Fernand verneemt dat zijn duivenkot, dat illegaal is gebouwd, zal worden afgebroken door de gemeente. Maurice is de enige die hem kan helpen. Fernand probeert goed bevriend te raken met hem. Uiteindelijk probeert hij Maurice te chanteren met zijn verleden in de bar Tropical. Marc gaat naar een workshop voor aanstaande papa's maar dat loopt niet echt volgens plan. Bieke koopt een pop met een chip om Marc meer verantwoordelijkheidsgevoel bij te brengen.
  • Bieke neemt impulsief ontslag op haar werk. Marc moet nu op zoek naar een vaste job: Hij gaat naar het leger. Daar zet hij de boel op stelten. Xavier krijgt het aanbod om op pensioen te gaan van de nieuwe kolonel De Brandt. Carmen zoekt een nieuwe bezigheid en wordt onthaalmoeder. Pascale wil dolgraag meter worden van de baby. Bieke ziet dat echter niet zitten.
  • Wanneer Boma stopt als voorzitter, zijn de Kampioenen ten einde raad. En ook Fernand is in paniek: Hij wint namelijk iedere week een som geld omdat hij gokt op verlies van F.C. De Kampioenen. Een Chinese man vindt dat Fernand voorzitter moet worden van F.C. De Kampioenen. Op die manier kunnen de twee wedstrijden beïnvloeden. Marc maakt zich zorgen over Biekes gezondheid en wil alles zo hygiënisch mogelijk maken, tot ergernis van de anderen.
  • Bieke heeft last van haar hormonen en Marc is haar slachtoffer. De andere Kampioenen willen Marc helpen, maar dat loopt niet van een leien dakje. Fernand is het geruzie van Bieke en Marc beu. Hij ziet het ook niet zitten dat er een kindje komt. Daarom probeert hij Bieke en Marc uit elkaar te drijven en een nieuwe huurder te vinden voor de loft. Fons wil op de loft komen wonen.
  • Volgens Carmens 'vakliteratuur' bedriegen veel mannen hun vrouw tijdens de zwangerschap. Ze wil koste wat het kost bewijzen dat Marc bij die groep mannen hoort. Maar wanneer Pol en Fernand zich ermee beginnen te moeien, gaan de poppen aan het dansen. Maurice wil dat Pascale en hij volgens een vast schema gaan leven om zo meer quality time te verkrijgen. Dat loopt echter niet van een leien dakje.
  • Fernand wil, op aanraden van Fons, op reis naar Honolulu. Hij heeft echter geen geld. Hij zorgt ervoor dat de Kampioenen toestaan dat hij de omhaling mag doen voor het geboortecadeau. De zwangerschap van Bieke loopt ten einde. Het kindje laat enkele dagen te lang op zich wachten. Pascale wil, via verschillende middeltjes, het kindje geboren laten worden. De andere Kampioenen bellen constant om te weten of de geboorte al in zicht is. Bieke en Marc willen rust en vluchten naar een provinciaal domein. Daar breekt Biekes water terwijl zij en Marc met een bootje op het water zijn. De twee haasten zich naar het "Bolleke" om daarmee naar het ziekenhuis te gaan, maar de wagen valt in panne. Ondertussen zijn de andere Kampioenen telefonisch ook op de hoogte gebracht. Zij proberen met de camionette van Fernand tijdig ter plaatse te raken.

Personages Edit

Hoofdpersonages Edit

Nevenpersonages Edit

Gastpersonages Edit

  • Dieter Troubleyn als dokter Gino
  • Veerle Dejonghe als Zohra
  • Koppel die appartement van Doortje en Pol willen overhuren
  • Annick Segal als Andrea Uyttersprot
  • Evy Gruyaert als Evy Gruyaert
  • Katja Retsin als Katja Retsin
  • Frank Deboosere als Frank Deboosere
  • Ayesha Künzle als Dina
  • Ellen Peeters als Deena
  • Maurice Wouters als Arthur
  • Hilde Breda als schepen Delaide
  • Veerle Eyckermans als schepen Degraeve
  • Patsy Van der Meeren als Agnes
  • Karen De Visscher als hondenkapster
  • Blackie, hond van Agnes
  • Hond van hondenkapster (naam worden niet vermeld)
  • Kathleen Goossens als Valerie
  • Kris De Volder als bibliothecaresse
  • Dirk Lavrysen als verhuurder
  • Hans Kiggen als verhuurder
  • Quentin Smits als Jeroen
  • Geert-Jan Van Ransbeeck als meneer Vandewalle
  • Wouter Vander Veken als Thomas
  • Student (naam wordt niet vermeld)
  • Amy Indjai als Aisha
  • Inge Becks als Sandrine
  • Patrick De Neve als agent
  • Yvonne Verbeeck als oud vrouwtje
  • Sien Eggers als vroedvrouw Mieke
  • Helga Van der Heyden als vrouw met baby in café De Kampioen
  • Myriam Bronzwaar als Gigi
  • Sofie Mora als Mimi
  • Door Van Boeck als baas van Bieke
  • Peter Rouffaer als dokter
  • Stem op de radio (naam wordt niet vermeld)
  • Bob Snijers als Georges
  • Jan Fonteyn als Gokchinees / undercoverjournalist
  • Jan De Bruyne als voorzitter F.C. De Spuiters
  • Rikkert Van Dijck als voorzitter F.C. Zwarte Parels
  • Cameraman (naam wordt niet vermeld)
  • Chadia Cambie als blonde verkoopster in lingeriewinkel
  • Maya Moreel als zwartharige verkoopster in lingeriewinkel
  • Vrouw in begrafenisonderneming (naam wordt niet vermeld)
  • Helmut 'Lotti' Lotigiers als Helmut 'Lotti' Lotigiers
  • Lokke Dieltiens als verkoopster in kinderwinkel
  • Getrouwd koppel in bootje (namen worden niet vermeld)

Afleveringen Edit