Wikia

Reeks 13 is de reeks die voor het eerst werd uitgezonden tussen 7 december 2002 en 1 maart 2003. In totaal telt deze reeks 13 afleveringen. In de twee laatste afleveringen van deze reeks komt Tuur De Weert als Maurice de Praetere zijn intrede doen in de serie. Hij werd een nevenpersonage. Vanaf het begin van reeks 16 werd hij hoofdpersonage.

Info Edit

  • Producenten: Marc Scheers
  • Scenaristen: Koen Vermeiren, Bart Cooreman, Knarf Van Pellecom, Marc Scheers, René Swartenbroekx, Mieke Verbelen en An Swartenbroekx
  • Regisseurs: Etienne Vervoort
  • Uitzenddatum: 7 december 2002 tot 1 maart 2003

Verhaallijnen Edit

  • Fernand krijgt rommel van de oude school. Hij verneemt ook dat er vroeger een Spaans kerkhof lag op de plaats van het voetbalveld. Hij probeert de Kampioenen schrik aan te jagen. Carmen verstuikt haar voet en moet naar het ziekenhuis. Ze amuseert zich daar en wil er een tijdje blijven.
  • Een Kameroenese werknemer van Boma: Dieudonné, woont tijdelijk bij Pascale in. Carmen wil zich bewijzen als kokkin.
  • Boma heeft een relatie met Kimberly, een meisje dat met hem wil trouwen voor zijn geld. Iedereen ziet dit, behalve Boma. De vrouwen proberen Boma te overtuigen dat Kimberly op zijn geld uit is, echter zonder succes. Carmen wil Xavier Frans leren omdat hij dan een tweetaligheidspremie kan krijgen bij het leger.
  • Carmen en Xavier hebben ruzie. Carmen doet alsof ze een relatie heeft met Fernand om Xavier jaloers te maken. Bieke organiseert het jaarlijkse Kampioenenbal om zich te bewijzen tegenover Boma dat zij wel kan organiseren.
  • Boma is verliefd op Mariette Dupont, iemand van de daklozenwerking. Marc denkt dat Billie ziek is en Doortje en Pol geen geld hebben om een operatie te betalen. De Kampioenen gaan Driekoningen zingen om geld in te zamelen.
  • Carmen begint een frituur naast het voetbalveld. Bieke en Billie vinden dat Doortje ouderwets is. Billie gaat een tijdje bij Bieke en Marc wonen.
  • Bieke vindt dat Marc serieus werk moet zoeken. Fernand maakt Carmen wijs dat Xavier op mannen valt.
  • Xavier doet alsof hij een lumbago heeft om niet in de frituur te moeten werken. Marc helpt Carmen in de frituur, tegen de zin van Pascale en Bieke.
  • Fernand doet alsof er mirakelen plaatsvinden in zijn winkel.
  • Er logeren hippies op het veld.
  • Boma wordt ereburger en krijgt een ballonvlucht aangeboden, maar hij heeft hoogtevrees.
  • Marc wordt in de frituur aangevallen door een klant die ziek geworden is van het eten van Boma-worst. Hij wil niet meer in de frituur staan. Xavier en Marc zoeken een manier om de worsten van Boma eetbaar te maken. Maurice duikt voor de eerste keer op: Hij komt in opdracht van Boma de woonkamer van Pascale behangen.
  • Pascale en Maurice gaan samen naar het bal van de burgemeester. Boma is hier niet mee akkoord. Bieke wil een kind van Marc. Ze wil op alle mogelijke momenten met hem vrijen.

Personages Edit

Hoofdpersonages Edit

Nevenpersonages Edit

Gastpersonages Edit

  • Bob Van der Veken als meester Firmin
  • Steve Beirnaert als dokter
  • Mieke Dobbels als verpleegster
  • Verpleegster (naam wordt niet vermeld)
  • Bodé Michael Owa als Dieudonné Basura
  • Mieke Bouve als klante in winkel van Fernand
  • Kok (naam wordt niet vermeld)
  • Griet Dobbelaere als Kimberly
  • Knarf Van Pellecom als man die helpt om tent recht te zetten
  • Annemarie Picard als Mariette Dupont
  • Walter Quartier als cafébaas
  • Kristiaan Lagast als ijscoman Jean-Jacques
  • Bart Dauwe als René Wittebroekx
  • Annelies Dooms als hippie
  • Renske Taminian als hippie
  • Frank Van Erum als hippie
  • Meredith Vets als hippie
  • Joke Van de Velde als vrouw op de klimmuur
  • Elke De Roeck als Els Meulemans
  • Katrien De Becker als Brenda

Afleveringen Edit