Wikia

Reeks 11 is de reeks die voor het eerst werd uitgezonden tussen 2 december 2000 en 24 februari 2001. In totaal telt deze reeks 13 afleveringen. Het is de eerste reeks waarin Jaak Van Assche te zien is als hoofdpersonage Fernand Costermans.

Info Edit

  • Producenten: Bruno Raes en Marc Scheers
  • Scenaristen: Koen Vermeiren, Bart Cooreman, René Swartenbroekx, Knarf Van Pellecom, Anton Klee, Jan Bergmans en Wout Thielemans
  • Regisseurs: Etienne Vervoort
  • Uitzenddatum: 2 december 2000 tot 24 februari 2001

Verhaallijnen Edit

  • Fernand Costermans komt in het restaurant van BTW wonen en maakt er een antiekzaak van. Boma zit in geldnood omdat zijn rekeningen geblokkeerd zijn. De Kampioenen geven hem elk om beurt werk. Pascale datet er lustig op los, zeer tegen de zin van Bieke, die geen zin heeft steeds achter de toog te moeten gaan staan. Fernand wil het veld kopen. Hij roept de hulp in van zijn oudere zus: Thérèse.
  • Pascale wordt 50 en kan dit niet aanvaarden. Ze gaat zich jonger kleden en slaat een jonge man aan de haak.
  • Fernand denkt dat Pascale en Xavier een relatie hebben. Carmen gooit Xavier buiten. Hij wil zelf proberen om het hart van Carmen te veroveren.
  • Madeleine en Jérôme komen met Kerstmis op bezoek bij Pascale. Fernand wil ook absoluut komen om 'antiek' aan hen te verkopen. Carmen en Doortje zijn kandidaat om Maria uit te beelden in de kerststal aan de kerk.
  • Carmen wil een goede indruk maken op een oude schoolvriendin: Micheline Van Bel. Fernand roept de hulp in van Marc om een vrouw te vinden.
  • Fernand overtuigt Xavier om te doen alsof hij ontvoerd is om F.C. De Kampioenen te tonen dat ze niet zonder hem kunnen.
  • Xavier handelt in verzekeringen. Fernand wil hem oplichten. Doortje en Marc richten een patrouille op om de misdaad te bestrijden.
  • Pol koopt met geld dat bestemd was voor de huur een ticket voor de wedstrijd Spanje-België in Barcelona. Trudy, de nieuwe secretaresse van Boma, blijkt meer af te weten van mannen verleiden dan van bureauwerk.
  • Boma wil een topless missverkiezing organiseren. De vrouwen verzetten zich tegen het idee.
  • F.C. De Kampioenen maken ruzie met Fernand over de grenzen van het veld. De zaak komt zelfs voor de rechtbank.
  • De Kampioenen denken dat Doortje een relatie heeft met Boma. Fernand profiteert van Marc door hem in zijn brocantiek te laten werken.
  • Marc moet op Billie letten maar raakt hem kwijt. De ouders van Carmen (Agnes en Juul) komen op bezoek. Agnes wordt verliefd op Boma.
  • Bieke begint te werken bij een reclamebureau en moet een radiospot maken voor de verzekeringsmaatschappij waar Xavier verzekeringsagent is. Marc besluit Bieke te helpen met de radiospot maar de opname dreigt op een fiasco uit te lopen en Bieke vreest voor haar job. Fernand verkoopt de nieuwe computer van Bieke aan Pol. Boma heeft last van tandpijn.

Personages Edit

Hoofdpersonages Edit

Nevenpersonages Edit

Gastpersonages Edit

  • Marinelle De Winne als Sonja
  • Heddie Suls als Thérèse Costermans
  • Steven De Schepper als Claude Fockaert
  • Albert Van Tichelen als portier in de Pussycat
  • Kurt Vandendriessche als Maxime
  • Jos Van Geel als dorpspastoor
  • Vrouw in kerk (naam wordt niet vermeld)
  • Nora Tilley als Micheline Van Bel
  • Ilse De Rauw als vrouw (naam wordt niet vermeld)
  • Hilde Gijsbrechts als verkoopster
  • Sabine Goethals als verkoopster
  • Aagje Dom als Marijke
  • Ann Vanderper als vrouw in tea-room
  • Bart Schollaert als ober
  • Bob Selderslaghs als meneer Bosmans
  • Frank Verdru als Gilbert Kuppens
  • Stem van agente (naam wordt niet vermeld)
  • Ingrid Van Rensbergen als secretaresse Trudy
  • Danny Louncke als belastingscontroleur Snepkens
  • Paul Ricour als meneer Vanoudenhoven
  • Els Trio als kandidate Bomababe
  • Esther Lybeert als kandidate Bomababe
  • Fabrice Delecluse als Dirk Devriese
  • Hilde Breda als Deurwaarder
  • Cathérine Vandoorne als klant bij Fernand
  • Kurt Vergult als meneer Vandevelde
  • Gerda Marchand als Agnes Vandormael
  • Rudi Delhem als Juul Vandormael
  • Jan Lauwers als Emiel
  • Stefan Danhieux als werkman

Afleveringen Edit