Wikia

Reeks 10 is de reeks die voor het eerst werd uitgezonden tussen 27 november 1999 en 19 februari 2000. In totaal telt deze reeks 13 afleveringen. Het is tevens, en slechts na twee reeksen maar, de laatste reeks waarin Jakob Beks als Bernard Theofiel Waterslaeghers (BTW) te zien is. In de laatste twee afleveringen van deze reeks maken we ook kennis met Jaak Van Assche als Fernand Costermans, hier nog als gastpersonage, die aan de start van de volgende reeks de nieuwe buurman wordt van F.C. De Kampioenen.

Info Edit

  • Producenten: Bruno Raes en Marc Scheers
  • Scenaristen: Bart Cooreman, Jan Bergmans, Anton Klee, René Swartenbroekx, Gerrie Van Rompaey en Koen Vermeiren
  • Regisseurs: Stef Desmyter en Etienne Vervoort
  • Uitzenddatum: 27 november 1999 tot 19 februari 2000

Verhaallijnen Edit

  • Boma organiseert "De Gulden Schoen '99" voor de beste speler. BTW gebruikt deze wedstrijd om de Kampioenen tegen elkaar op te zetten. Hij wil namelijk het veld kopen om zijn restaurant uit te breiden om een ster te krijgen van de Fijnproeversgids.
  • Boma wil, na een bezoek van zijn vriend Charles, het veld ombouwen tot golfterrein. Hij krijgt het aan de stok met F.C. De Kampioenen. Pascale steunt eerst Boma's idee, tot ze verneemt dat hij van het restaurant van BTW een golfclub wil maken en niet van haar café.
  • Pascale wil dat Bieke en Marc trouwen. BTW probeert Marc aan Doortje te koppelen.
  • Carmen wil een restaurant openen. Na een mislukte poging in haar krantenwinkel probeert ze het in café De Kampioen. Ze wordt gesteund door Boma die Pascale een loer wil draaien.
  • Boma, Carmen, Bieke en BTW willen een televisieprogramma krijgen op de regionale zender. Karl Vermeire, de eigenaar van de tv-zender, wil Bieke verleiden.
  • F.C. De Kampioenen moeten op medische controle bij dokter Saskia Engelen, een kennis van Marc. Xavier vraagt Marc om een goed woordje te doen bij haar.
  • F.C. De Kampioenen en BTW dingen naar de cultuurprijs van de gemeente. F.C. De Kampioenen voeren het toneelstuk Romeo & Julia op en BTW organiseert een BTW Goes Classic-avond.
  • Een Nederlandse voetbalploeg komt op stage bij F.C. De Kampioenen. Het blijkt om een vrouwenteam te gaan. De vrouwen pikken het niet dat de mannen rond de Nederlandse dames hangen.
  • Nero krijgt de hoofdrol in een reclamefilmpje. Carmen waant zich een echte ster. Boma verzorgt de publiciteit. Ze schakelt Marc in als bodyguard voor Nero.
  • De vader van BTW (Bernard-Victor Waterslaeghers) komt op bezoek. BTW maakt hem wijs dat hij een nieuwe vriendin heeft. Bernard-Victor veroorzaakt problemen tussen Carmen en Xavier.
  • Carmen wil een oude schoolvriendin: Suzanne Verspecht, de loef afsteken door te zeggen dat haar man Xavier kolonel is.
  • Marc is tijdelijk hulpagent. BTW ziet hierin nieuwe kansen om F.C. De Kampioenen te pesten. Pascale leert met de auto rijden. Boma leerde Pascale autorijden. Doordat Boma ineens onverwacht remt, komen ze voor de eerste keer in contact met brocanteur Fernand Costermans.
  • Pascale krijgt de oude meubels van Madeleine. Er zit echter ook een waardevol beeldje tussen. Het beeldje belandt via Boma bij kolonel Germain Vandesijpe. Pascale wil het terugkrijgen. BTW wil dat Boma investeert in zijn restaurant. Boma kan maître d'hôtel worden. Fernands huidige antiekzaak wordt afgebroken door de gemeente. Wanneer hij iedereen vertelt dat ''bij mij'' wordt afgebroken denkt Pol dat het over het restaurant "Bij Mij" gaat.

Personages Edit

Hoofdpersonages Edit

Nevenpersonages Edit

Gastpersonages Edit

  • Anton Cogen als Antoine Ickx van de Fijnproeversgids
  • Jean-Marie Pfaff als Jean-Marie Pfaff
  • Aimé Anthuenis as Aimé Anthuenis
  • Warre Borgmans als Charles
  • 2 meisjes uit de Pussycat (namen worden niet vermeld)
  • Aimé Anthoni als Karl Vermeire
  • Isabel Leybaert als Pia Maria
  • Anne Denolf als dokter Saskia Engelen
  • Klant in restaurant van BTW: "Bij Mij' (naam wordt niet vermeld)
  • Caroline Rottier als Kitty
  • Brechtje Louwaard als Ellemijn
  • Hadewig Kras Esther
  • Carl Huybrechts als Carl Huybrechts
  • Kristiaan Lagast als Jean Van Opstal
  • Konijn van BTW
  • Gerd De Ley als klant in restaurant van BTW: "Bij Mij"
  • Werther Van der Sarren als Bernard-Victor (BV) Waterslaeghers
  • Anne Somers als vriendin van Bernard-Victor
  • Maya Moreel als vriendin van Boma
  • Lut Hannes als Suzanne Verspecht
  • Jaak Van Assche als brocanteur Fernand Costermans
  • Knarf Van Pellecom als Harry Van Hardy
  • Klant in restaurant die keuken van BTW binnenkomt (naam wordt niet vermeld)
  • Oud koppel in restaurant van BTW (namen worden niet vermeld)
  • Jong koppel in restaurant van BTW (namen worden niet vermeld)
  • John Willaert als antiquair Kriekemans

Afleveringen Edit