F.C. De Kampioenen wiki
Advertisement

Psycho Boma is de zevende aflevering van reeks 12. Deze aflevering werd voor het eerst uitgezonden op Zaterdag 19 Januari 2002.

Info[]

  • Producent: Bruno Raes en Marc Scheers
  • Scenarist: Knarf Van Pellecom
  • Regisseur: Etienne Vervoort
  • Uitzenddatum: Zaterdag 19 Januari 2002
  • Duur: 37:36

Inhoud[]

Boma valt de nieuwe cafébazin "Siska" zodanig lastig, dat zij, Pascale, Carmen en Xavier erop aansturen dat hij psychiatrische hulp zoekt voor zijn vrouwenverslaving. Boma heeft hier helemaal geen oren naar en stapt razend kwaad het café uit, maar wanneer hij buiten komt, wordt hij bijna doodgereden door Fernand. Maar Fernand heeft gelukkig juist op tijd kunnen remmen en Boma bekend aan hem dat de kampioenen hem in een zothuis willen hebben voor zijn vrouwenverslaving.

Fernand maakt hem dan wijs dat er een ziekenhuis is waar hij over intieme dingen mag spreken en ook mag vrijen met alle dokteressen zoveel hij maar wilt en Boma trapt er allemaal in, omdat hij denkt dat Fernand dat allemaal voor echt gezegd heeft. Opgehitst door de roddels van Fernand, laat Boma zich inschrijven in een ontwenningskliniek en hij maakt de kampioenen wijs dat hij zich wilt laten opnemen en ook wilt genezen van zijn vrouwenverlsaving en Pascale trapt erin, omdat ze denkt dat Boma dat voor echt gezegd heeft.

Boma komt de ontwenningskliniek binnen en hij krijgt het daar aan de stok met de mooie maar strenge dokter Helga Botermans. Telkens keer wanneer Boma met haar probeert te vrijen, moet hij hierdoor meerdere keren de koude douche in. Fernand belt ondertussen naar Moema Boma, de moeder van Boma, en hij maakt haar wijs dat hij knettergek geworden is en wanneer zij bij hem op zijn bureau is, wilt hij haar 2 handtekeningen laten ondertekenen, maar ze wilt het eerst van Boma zelf graag horen of hij dat goed vind of niet.

Ondertussen hebben Bieke en Marc hun eerste ruzie over de confituur en het gaat steeds van kwaad naar erger en er komt geen einde meer aan. Doortje en Pol komen al hun spullen halen met verhuisdozen bij Pascale, omdat ze gaan verhuizen. En omdat Pol en Doortje gezien hebben dat er ruzie is tussen Marc en Bieke, bekennen ze hen dat samenleven nooit gemakkelijk is. Pol vraagt aan Doortje wat er van hem aan haar stoort en wanneer Doortje dit aan hem uitlegt, komt er ook geen einde meer aan en onstaat er tussen hen ook ruzie.

Ook wanneer Carmen en Xavier Bieke en Marc uitnodigen bij hen thuis om hen te helpen in hun ruzie, onstaat er juist dezelfde ruzie tussen Carmen en Xavier en het loopt helemaal slecht af. Want wanneer Pascale Boma terug gaat halen in de ontwenningskliniek, ontstaat er bij Café de kampioenen ruzie tussen Pol, Doortje, Carmen en Xavier, en na een uitleg van Marc en Bieke begint heel het café ruzie te maken over verliefd zijn. Op dat moment wordt Boma ontslagen uit het ontwenningskliniek en dan wordt Dokter Botermans plotseling verliefd op hem.

Boma gaat er eerst mee akkoord, maar wanneer ze hem probeert te verlijden, weigert hij dit en op dat moment komt Pascale haar kantoor binnen. Boma is blij dat Pascale daar is en hij vraagt om hem te redden, omdat Dokter Botermans helemaal gek geworden is en dringend hulp nodig heeft. Pascale verdedigd Boma tegen haar en wanneer Boma en Pascale de ontwenninskliniek verlaten, komt Dokter Botermans ook uren en uren in de koude douche terecht.

Personages[]

Hoofdpersonages[]

Nevenpersonages[]

Gastpersonages[]

  • Claudia Calberson als de verpleegster in de ontwenningskliniek
  • Denise De Weerd als de moeder van Boma (Moema Boma)
  • Hubert Damen als Jean Legrand

Locaties[]

  • Café De Kampioen
  • Voetbalveld F.C. De Kampioenen
  • Slaapkamer Doortje en Pol bij Pascale
  • Woonkamer Carmen en Xavier
  • Winkel Fernand
  • Bureau Fernand
  • Ontwenningskliniek

Trivia[]

Advertisement