Wikia

Jean-Luc Grootjans is een personage uit de televisiereeks F.C. De Kampioenen. Grootjans wordt gespeeld door Fred Van Kuyk en was een nevenpersonage. Hij was te zien in 1997, 2003, 2005, 2006, 2007, 2009, 2010 en 2011 en in 2013 in de film.

Personage Edit

Jean-Luc Grootjans is de eigenaar van een vleesverwerkend bedrijf en tevens voorzitter van voetbalclub F.C. De Schellekens, een voetbalclub waar F.C. De Kampioenen het af en toe tegen opnemen.

Hij is een goede vriend van burgemeester Freddy Van Overloop en de vijand van Balthasar Boma aan wie hij ooit een (geweldige) spits (met een gewelddadige familie) verkocht: Julien.

Grootjans is ook de baas van Willeke (Sandrine André). Zij werkt in de kantine van F.C. De Schellekens. Marc Vertongen was enige tijd in dienst bij haar als kok. Willeke liet toen al duidelijk uitschijnen dat ze een boontje had voor hem, wat later nogmaals bleek toen ze hem wilde verleiden.

Jean-Luc Grootjans speelt ieder jaar kerstman voor de middenstandsbond. In reeks 18 brak hij echter zijn been en werd hij vervangen door burgemeester Freddy Van Overloop.

Jean-Luc had ook een radiozender, Radio Figaro. In reeks 18 brandde dankzij Marc de studio uit. De radiozender heeft ook meer marktaandeel dan de radiozender van Boma, Radio Hallo.

Het personage keerde ook terug in de eerste film.

Afleveringen Edit

Uiterlijke kenmerken Edit

  • Pak
  • Grijs haar
  • Kleine grijze snor
  • Mollig persoon
  • Vaak cowboyhoed

Familie Edit

  • Jean-Luc Grootjans heeft een dochter genaamd Julie Grootjans (gespeeld door Margot De Ridder). Zij had kortstondig een relatie met Ronald Decocq.

Trivia Edit

  • Hij speelde ook een bijrol in de eerste film van F.C. De Kampioenen.