Wikia

Helga Botermans is een personage uit de televisiereeks F.C. De Kampioenen. Ze werd gespeeld door Kadèr Gürbüz en was een nevenpersonage. Ze was te zien in 2002, 2004, 2005, 2010 en 2011.

Personage Edit

Helga Botermans is een psychotherapeute die zich specialiseert in verschillende soorten gedragstherapie. Ze komt vaak de naar F.C. De Kampioenen om hen te helpen of wanneer iemand therapie nodig heeft. Dit loopt echter altijd mis, omdat Helga ze zelf niet allemaal op een rij heeft.

Beroepsleven Edit

Aanvankelijk werkte dokter Botermans in een ontwenningskliniek als psychotherapeute. Daar behandelde ze Balthasar Boma voor zijn seksverslaving. Later blijkt Helga ook lachtherapieën te geven. F.C. De Kampioenen gaan samen met Pol De Tremmerie, die een depressie faket, om niet naar zijn schoonouders te moeten. In reeks 20 vertelt ze dat ze hiermee gestopt is. Verder verkiest Botermans om haar patiënten ook ambulant - buiten de kliniek - te behandelen, zoals ze doet bij de rookverslaving van Carmen Vandormael-Waterslaeghers. Ook geeft Botermans relatietherapieën, zoals ze deed bij Bieke Crucke en Marc Vertongen en bij Doortje Van Hoeck en Pol.

Liefdesleven Edit

In reeks 20 vertelt Helga dat ze ooit getrouwd is geweest met een man. Hij liet haar in steek omdat zij al hun problemen altijd weglachte. Het is onbekend of Helga al in een relatie was of getrouwd was toen ze Balthasar Boma probeerde te verleiden in de ontwenningskliniek.

In reeks 21 wordt Helga smoorverliefd op Pol. Ze probeert Doortje van Pol te scheiden, maar haar plan mislukt.

Afleveringen Edit

CatchphrasesEdit