F.C. De Kampioenen wiki
Advertisement

Goedele Decocq is een personage uit de televisiereeks F.C. De Kampioenen. Goedele wordt gespeeld door Machteld Timmermans en is te zien vanaf reeks 19 en behoorde sinds reeks 20 tot één van de hoofdpersonages.

Personage[]

Goedele Decocq is sinds het einde van reeks 19 de vaste vriendin van Balthasar Boma.

Decocq is een antropologe en een nette, zelfbewuste vrouw met zin voor avontuur. Ze heeft een zoon met Oscar CruckeRonald. Ze leerden elkaar kennen in 1993 in de luchthaven van Düsseldorf, toen Oscar op weg was naar Thailand nadat hij net de Kampioenen had verlaten.

Goedele ontmoette Balthasar Boma voor het eerst in de brocantiek van Fernand Costermans, waar Fernand haar gestolen Afrikaanse maskers probeerde te verkopen. Boma had meteen een oogje op haar, maar Goedele was aanvankelijk helemaal niet geïnteresseerd in hem. Boma bleef haar echter opzoeken en verklaarde haar meerdere malen zijn liefde. Wanneer Fernand de mobiele telefoon van hem stal en haar daarmee constant sms'jes onder zijn naam stuurde, was voor Goedele de maat vol en liet ze Boma arresteren wegens stalking. Toen bleek dat Fernand de verantwoordelijke was, bracht Goedele Boma een cadeautje om het goed te maken, maar ze maakte hem wel duidelijk dat ze geen gevoelens voor hem had. Boma daagde Goedele uit om hem één kus te geven. Ze gaf toe en tijdens de kus sloeg de vonk over.

In het begin van reeks 20 leek de relatie tussen hen even op springen te staan, maar de twee bleven toch samen. Uiteindelijk trouwden ze in de slotaflevering van de serie.

Familie[]

  • Balthasar Boma, met wie ze sinds 2009 (aflevering 13 van reeks 19) een koppel vormde en in aflevering 13 van reeks 21 (2011) getrouwd is.
  • Ronald 'Ronaldinho' Decocq is de zoon van Goedele en Oscar Crucke, nadat ze hem leerde kennen in 1993 in de luchthaven van Düsseldorf, toen Oscar op weg was naar Thailand nadat hij net F.C. De Kampioenen had verlaten.
  • Bertha Boma, de zus van Balthasar Boma, werd haar schoonzus toen ze met Boma een koppel vormde en getrouwd was.

Catchphrases[]

  • Goedele Decocq, met cq (een woordspeling op de catchphrase in BaantjerDe Cock, met C O C K)

Trivia[]

  • Ze speelde ook mee in de vier films van F.C. De Kampioenen.
Advertisement