Wikia

DDT ontsnapt is de dertiende en laatste aflevering van reeks 20. Deze aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 20 maart 2010.

Info Edit

  • Producent: Rik Stallaerts
  • Scenarist: Bart Cooreman
  • Regisseur: Johan Gevers
  • Uitzenddatum: 20 maart 2010
  • Duur: 38:51

Inhoud Edit

Tijdens een staking van de cipiers worden Maurice en Marc als gemeentepersoneel mee ingezet om de gevangenen te bewaken. Dimitri De Tremmerie (DDT), die nog altijd vastzit, maakt van de gelegenheid gebruik om te ontsnappen. DDT wil koste wat het kost wraak nemen op de Kampioenen. Wanneer hij naar zijn oude 'garage' terugkeert, maakt hij kennis met Fernand. DDT ziet in hem de ideale bondgenoot voor zijn wraakactie. De Kampioenen speculeren ondertussen over het fortuin van Boma. Hoe kan iemand zo rijk worden met een slecht product als de Boma-worst? Of is Boma bezig met zaakjes die het daglicht niet mogen zien?

Personages Edit

Hoofdpersonages Edit

Nevenpersonages Edit

Gastpersonages Edit

Locaties Edit

  • Café De Kampioen + WC
  • Bureau Boma
  • Villa Boma
  • Nieuwbouw Doortje en Pol
  • Winkel Fernand
  • Bureau Fernand
  • Slaapkamer Fernand
  • Gevangenis

Trivia Edit

  • Vorige aflevering: Noblesse oblige
  • Van reeks 1 tot reeks 8 was Jacques Vermeire die de rol van Dimitri De Tremmerie (DDT) speelt een hoofdpersonage. In deze éénmalige aflevering is hij een gastpersonage. Dit was de laatste keer dat hij voorkwam in de reeks. Hij speelt dan wel weer mee in de drie laatste films als hoofdrol.
  • Dit is de allerlaatste aflevering met Peter Michel als agent Pol in de serie.
  • Dit is de allerlaatste aflevering met Wouter Van Lierde als agent Jos in de serie.
  • De volgende aflevering begint bij aflevering één van reeks 21: Champagnevoetbal.