Wikia

Bertha Boma is een personage uit de televisiereeks F.C. De Kampioenen. Bertha werd gespeeld door Camilia Blereau en was een nevenpersonage. Ze was te zien in 1998 en 2011.

Personage Edit

Bertha Boma is de zus van Balthasar Boma en Barbara Boma, die intussen overleden is. Totdat haar zus Barbara overleden is, runden ze samen een kangoeroekwekerij in Australië. Nu runt Bertha alleen de kangoeroekwekerij.

In reeks 9, aflevering 4 komt ze op bezoek bij haar broer Balthasar, en toen ontmoette ze Bernard Theofiel Waterslaeghers (BTW), die meteen verliefd wordt haar, maar zij niet op hem.

Barbara Boma was de wettelijke eigenaar van het Boma patrimonium, maar na haar dood werd Bertha de wettelijke eigenaar. In diezelfde aflevering heeft ze het Boma patrimonium verkocht aan kolonel Germain Vandesijpe, maar Vandesijpe heeft het Boma patrimonium aan Boma doorverkocht, nadat hij dan de wettelijke eigenaar werd.

In reeks 21, aflevering 13: De mooiste dag komt ze naar België voor de trouw van haar broer Balthasar en schoonzus Goedele. Toen ontmoette ze Fernand, met wie ze een relatie begon, maar die relatie heeft niet lang geduurd want nog aan het einde van die aflevering komt de vrouw van Fernand en met hun kinderen in café De Kampioen en is de relatie voorbij.

Afleveringen Edit

  • Reeks 9, aflevering 4: Bertha Boma (1998)
  • Reeks 21, aflevering 13: De mooiste dag (2011)

Familie Edit

  • Barbara Boma (zus, is intussen overleden)
  • Balthasar Boma (broer)
  • Goedele Decocq (schoonzus)